Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Presentkort för "cupcake-sweetie"

Av Josefin Erika Östergren - 30 januari 2013 18:57

 Välkommna till bloggen!
Idag ska jag (som jag redan lovat) visa hur man gör ett snyggt presentkort.
Så klart insperation av retro och rockabilly stilen :)

Så följ bara instruktioner och bilderna här nere om ni är intresserande


Detta behöver du:

* 3 st färgade papper

* 1 st vitt papper

* 1 st svartpenna
* 1 st guldpenna
* 1 st stämpeldyna i guldfärg
* lim eller tejp
*  sax
* 1 st rulle band i tyg
* linjal
* 1 st burk glitter eller en glitterpenna
* en karta klisterdynor



Börja med att klippa till själva "grunden" alltså det papper du vill ha mest av till kortet.
Använd dig gärna av en mall.
Jag har valt att göra ett kort som man kan öppna, det måste inte du göra.
Ta gärna ett papper med färg på båda sidor, som detta.

    

Klipp till bandet i en längd på ca 25 cm, du kan alltid korta ner det senare.

Dra ut bandet så du får ut mitten av det och sätt en klick lim i kortets hörn, tryck dit bandet.

själv har jag använt trälim faktist men går bra med de flesta lim utom vanligt papperslim.

Ta nu fram nästa färgade papper du vill använda dig av.

Det här pappret kommer vara som en "ram" kring de sista pappret du senare ska använda.
Så detta ska alltså vara mindre än kortet du klippt ut.

ska vara ca 1 cm mindre runt om än ditt kort.

Du kan gärna använda dig av en mall nu också.

 

 Klipp nu ut det sista pappret i vitt,

detta ska vara ännu mindre så det pappret du klippte innan blir som en ram till det.

Börja med att klippa en kvadratisk variant, du kan ändra vilken form du vill sen.


Här kan du välja lite som du vill, rita din figur själv eller skriva ut en bild du vill ha.

Jag har själv valt att rita lite.

 

För att göra det lite roligt så fyll gärna i den bild med lite glitter eller med färgpennor.

Jag har innan målat med lite rosa på rosen sen laggt lite lim och hällt över glitter.

För att få det jämnt använder jag en tops.

 

Sen fyller jag i lite andra färger i bilden.
Använt mig lite av en sliverpenna  och en lila.

Sen,det är här du använder din stämpel.
Dra stämpeln längst kanterna som jag gjort på den här bilden.

Dra snabbt över om du vill ha mer jämna linjer,

eller dutta lätt som jag gjort här.


  

När du känner dig färdig med din dekorering på din lilla bild så kan du klippa ut den.
Jag har valt att göra lite ovala kanter med hjälp av tejprullen.

Notera att jag fyllt i lite mer guldfärg med stämpeln efter jag klippt.

 


Så! nu tycker jag att vi kan börja få ihop det här kortet.
Nu går vi tillbaka lite. börja med att limma dit din "ram"-ruta på själva kortet.
Använd dig gärna av lim men ta inte för mycket,då kan kortet bli stelt.

Försök sedan att göra en roset av ditt band, ta hjälp av lim så rosetten sitter där du vill.

 

Nu ska vi använda oss av dem här, men de går lika bra med lim eller tejp.

Det blir bara lite 3D känsla om du använder den här typen :)

 (Detta är inget måste! ) Insidan av kortet.
Jag har använt mig av samma mall som den jag hade till pappret med kaffekoppar på.
Detta är eftersom mitt papper är väldigt mörkt och man behöver ju någonstanns att skriva.

Kortet där det står "El bastardo" respenterar vårt så kallade "presentkort".
De har jag satt dit lätt med dessa klisterdynor.

 


Så nu limmar du bara dit din sista ruta eller sätter dit den med samma klister dynor som bilden ovan.

Nu borde du, precis som jag ha ditt färdiga kort!


 

  

Inköp:

Alla dessa grejer kan du istortsätt hitta i en vanlig "bokia" affär eller närmaste pyssel-affär.

Tyg-bandet har jag köpt i en möbel affär.


Ställ gärna frågor om ni undrar något!

Detta var allt för den här gången.
Nästa gång kommer jag visa hur ni kan göra en lätt variant av "rockabilly-sminkning".


Puss hej<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Erika Östergren - 11 februari 2013 19:54

Hej på er!Välkommna tillbaka ni som följer bloggen !   Den här gången har jag ju lovat att skriva lite om rockabilly sminkning, vilket jag också kommer att göra. Den här gången kommer jag beskriva ganska lätt och enkelt hur man gör eftersom jag ock...

Av Josefin Erika Östergren - 28 januari 2013 20:40


Första in lägget då!   Ni varmt välkommna hit.   Eftersom det här är mitt första inlägg kommer jag bara gå igenom vad jag kommer ta upp i den  här bloggen. I den här bloggen kommer ni kunna läsa om t.ex inredning och skönhetstips. I en lä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards